torstai 28. lokakuuta 2010

Kirppislöytöjä

Kirppiksillä on kiva käydä. Vaikka en itselleni koskaan löydä vaatetta, niin tytölle löytyy varsinaisia aarteita. Valitettavasti hän alkaa olla jo niin iso, että vaatteet kuluvat, joten kovinkaan paljoa ei enää löydy. Olen kuitenkin löytänyt uuden jutun kirppiksistä. Purkit.

Olen viime vuosina ollut erityisen ihastunut Riihimäen lasin Ilves-purkkeihin. Jonkin verran niitä on kirpputoreilla näkynyt, eikä edes kovin pahaan hintaan. Olen kuitenkin vasta nyt herännyt niiden suhteen. Riihimäen lasiin minulla on tietynlainen tunneside lapsuudesta ja se taitaa olla yksi syy, miksi Ilves-purkit ihastuttavat.

Ensimmäinen Ilves-purkkini oli iso ja harmikseni kanneton. Mietin pitkään onko minulla sille käyttöä, mutta päätin keksiä jotain. Purkki saikin lopulta sisäänsä häissämme käytettyä koristehiekkaa ja Tiimarista alennuksella löytämäni hopeanväriset kristallioksat. Asetelma odottaa nyt joulua kirjahyllyn päällä.


Eilen kävin ystäväni kanssa jälleen kirppiksellä ja bongasin pienen Ilves-purkin. Tässä oli jopa kansi. Se tosin ei ole alkuperäinen, vaan Karhulan kansi mutta sopii purkkiin riittävän hyvin. Toinen löytö oli korkea, lasinen purkki, ns. spagettipurkki. Pohjassa lukee Ikea, mutta juurikin tuollaista olen kaivannut viime aikoina. Laitoin molempiin purkkeihin vain jotain, mitä sattui kaapista löytymään, saa nähdä pääsevätkö purkit tuollaiseen käyttöön.


Lisäksi löysin ihanat purkit, jotka ostin vain niiden ulkonäön vuoksi... Ajattelin laittaa niihin jotain pikkutavaraa, jota aina tuntuu olevan liikaa. Nämä olivat jotenkin niin mun näköiset ja mikä parasta, maksoivat 1e/kpl ;)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti